Välkommen till min nya blogg!

Den här bloggen har jag öppnat dels för att jag tycker det är roligt att skriva och att det ibland kan lätta på hjärtat när man får "skriva av sig" och uttrycka sina tankar och känslor. Det jag framförallt kommer skriva om är det som är det centrala och viktigt i mitt liv - min religion. Jag är svensk konvertit till islam och detta är något som jag har valt själv från botten av mitt hjärta.

Islam har tyvärr ett dåligt rykte i Sverige och jag anser att många har en förvrängd och orättvis bild av islam, mycket pga. media, men även pga. brist på kunskap om islam. 
Att en svensk väljer att konvertera till islam är något som många kanske har svårt att förstå och acceptera. Men om man själv är negativ mot något och anser att något är fel kan det vara svårt att se saker ur en annan människas perspektiv och få förståelse. Tanken är att jag i denna blogg kan nå till mina anhöriga och andra som vill veta varför och hur jag tagit detta beslut.

Min familj och mina vänner är otroligt viktig för mig och för mig är det jätte viktigt att vara öppen med varandra för att bibehålla en bra relation. Jag kommer aldrig begära att ni ska tycka om mitt val, men er respekt för det önkar jag. Även att jag är muslim så är jag ju samma person som jag alltid har varit, men med en starkare självkänsla och inre trygghet.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar Dig för den du varit,Den Du är och för den Du blivit.Känns det rätt för dig så är det rätt lilla dockan.KRAM.din bonusmamma.

2011-07-12 @ 18:35:15
Postat av: Fatima

Välkommen som bloggare! :)



Som svar på din fråga: Självklart får du länka mig.



Kram!

2011-07-14 @ 21:01:44
URL: http://fatimajohansson.se
Postat av: Zana

Masha'Allah syster, inshAllah underlättar Allah för dig. <3

2011-10-31 @ 23:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0