Min tro

Religion har alltid varit centralt i mitt liv och tron på Gud har alltid funnits i mitt hjärta. Men som mycket annat i livet har den gått upp och ner och pendlat mellan svaghet och stark övertygelse. Jag är uppvuxen som kristen och är glad att mina föräldrar gjorde det som de tänkte var det riktiga och bästa för mig! Kristendomen gav mig den grundliga gudstron och en kunskapsbas att stå på. Men när jag sökte mer kunskap så föll bitarna på plats när jag fann islam. Islam fick mig att förstå det jag hade undrat över i kristendomen och därför blev det mitt val. Jag är mycket, mycket starkare i min tro och det känns att jag hittat den rätta vägen, alhamdulillah.
Det är däremot mycket tråkigt att en del anser att jag hamnat på fel väg och är mycket ledsna över mitt val. Var inte det för det tjänar ingenting till. Fråga mig istället och låt mig förklara och försök förstå. Jag kommer aldrig släppa min älskade familj för allt de gjort för mig, men jag kommer aldrig heller släppa islam inshallah för jag är så övertygad! Subhanallah. 

Styrkan i en tro är att praktisera något man ännu inte har sett. Det krävs styrka och en enorm tillit och trofasthet till sin skapare för att kunna göra det. Allah har skapat vår hjärna till att kunna TRO inte till att VETA och det är vår uppgift att använda vårt förstånd för att söka sanningen. Världen är full av bevis för den som har öppna ögon och ett öppet hjärta. Se t.ex. bara på dig själv och tänk på hur du kom till och hur din kropp fungerar in i minsta lilla cellorganell. Det är helt omöjligt att det skulle vara en slump! Det finns fullt av bevis för den som verkligen börjar tänka och se sig omkring hur allt hänger ihop.


Kommentarer
Postat av: Linn

Allahu akbar! Vilken fin historia, alltid lika fint att läsa en konvertithistoria. :)

2011-07-20 @ 19:55:33
URL: http://peaceloveandgod.blogg.se/
Postat av: Linn

Hur länge sedan var det du konverterade? (:

2011-07-20 @ 20:00:52
URL: http://peaceloveandgod.blogg.se/
Postat av: Svensksyster

Tack kära syster i islam!

2011-07-21 @ 16:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0