Tänk på vad du har

Många gånger tror jag man glömmer bort att uppskatta allt det man har.
Mitt i alla denna julklappshysteri slår det mig hur materiell vår värld faktisk är. Det enda man tänker på är att ha den senaste tekniken, det senaste modet och de snyggaste prylarna. Visst är det fint att ge varandra en gåva då och då, men så ska det vara av kärlek :)
Jag är tacksam för min familj! Jag är tacksam för allt min mor och far har har gjort och gör för mig.
Jag är tacksam för att jag är frisk och för att jag har allt jag behöver.


Vill dela med mig av ett av mammas favoritcitat:



Kommentarer
Postat av: Helena

Det är så sant det du skriver. Som vi pratade om hos dig i helgen. Nu för tiden far man hit och dit hela tiden och resan tycks aldrig ta slut, för det dyker oavbrutet upp nya saker som man måste göra. Helt plötsligt inser man att jag hann visst aldrig med att leva under tiden som jag jagade runt.

Älskar dig gumman!<3

2011-12-20 @ 22:50:26
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: meee

Håller med dig till max ! Man känner värdet av det man har när man förlorar det.

2012-01-06 @ 19:18:43
URL: http://nittifemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0