Helgen

Har varit ledig i helgen och det har varit riktigt härligt! Älskar den helgen emellan två kurser då
man inte har något att plugga på;)
Igår åkte jag och två vänner till Örebro moské på ett evenemang för nya muslimer.
Schemat bestod av två föreläsningar, mat, fika och umgänge.
Det var en riktigt givande dag med många härliga möten med andra systrar, såväl som
födda muslimer som svenska konvertiter.
Det var ett roligt avbrott att komma bort från det vardagliga och uppleva lite nytt.
Jag trivdes verkligen där och kände mig hemma. Slöjan var på hela dagen, det kändes helt
naturligt och tillslut tänkte jag inte ens på att jag hade den på mig!
Inshaallah så hoppas jag på att få min familjs förståelse för mitt liv och
att jag är lycklig med detta och att min tro är en viktig del av mig.
Det förändrar inte mig som person och även om många kanske tror att det är jobbigt
att leva upp till "regler" så ser jag det inte så utan min tro ger mig inre trygghet och självkänsla. Alhamdulillah!
Till min familj vill jag bara säga att jag älskar er!
Så här såg schemat för dagen ut:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0