Eid Mubarak!

EID MUBARAK kära systrar och bröder i islam!

30 dagars fast är nu över och det känns faktiskt ganska konstigt. Ungefär som när en kär gäst lämnar en för att åka hem igen... Ni vet sådär lite tomt och tyst...
Men samtidigt är det skönt att få återgå till sina rutiner och gott att få äta igen, fika någon gång när man är sugen och lite så där. Men den här månaden Ramadan har varit underbar, Alhamdulillah! Det har gått så bra att fasta! Det känns verkligen att månaden är helig, att paradisets portar är öppna och helvetets portar stängda. Så härligt att få ägna sin tid åt att dyrka Gud, läsa koranen och be extra mycket. Det är något man alltid borde göra mer av och det är också strävan man har efter den här månaden. Behålla de goda vanorna och förkasta de dåliga.

Det här var min första Eid som det kändes att jag firade och det var så roligt! Jag gick på Eid-bönen på morgonen och det var minst sagt dagens höjdpunkt! Känslan man hade när så många ber tillsammans till Allah swt var helt underbar! SubhanAllah!


Kommentarer
Postat av: Zana

Masha'Allah ! Jag blir så glad när jag läser på din blogg. InshaAllah accpeterar Allah vår fastan och bön. :)<3

2011-10-31 @ 23:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0